Füstmentesen

A dohányzás alternatívái

Hogyan kerestem 10millió forintot?

2021. augusztus 27. 08:01 - VAPER

Vape: A biznisz...

money.jpg

A Magyar szabályozás tele van olyan buktatókkal, melyek az elektromos cigaretta hivatalos kereskedelmét teljesen ellehetetlenítik. Nem akarom megítélni azokat, akik ezt a helyzetet megteremtették, de jól látszik hogy sem az eszközt, sem a piacot, sem a felhasználókat nem ismerik. Az alábbi történet arra példa, hogyan terelhet egy rossz döntés embereket a fekete piac irányába. Ha úgy vesszük ez egy mélylélektani eposz, a kialakult helyzetet meglovagló ember vallomása. Nem példának szánom, inkább a döntéshozók figyelmét szeretném felhívni erre a tarthatatlan állapotra.

Ismeretlen szerző műve, interneten terjesztett…

Részletek:

HOGYAN KERESTEM 10 MILLIÓ FORINTOT?

Az elmúlt évben valamivel több mint 10 millió forint értékben került másokhoz olyan liquid, amit én készítettem. Ez párezer személyes találkozó volt emberekkel, melyek során legalább 20.000 üveg folyadékot adtam át.

AZ ELŐZMÉNY

Nagyjából tíz évig dohányoztam. Számomra ez passzió, szenvedély és egyben betegség is volt. A vége felé inkább már csak betegség. Csak akkor nem gyújtottam rá, amikor nem akartam. Emlékeim szerint 65 szálat tudtam sodorni a 40 grammos csomagból. Volt alkalom amikor azon gondolkodtam, hogy a délelőtt megkezdett helyett este vegyek-e még másikat, vagy elég lesz másnapra ami maradt belőle. A füst három fogamról leszedte a zománcot, napközben is köhögtem, nem csak ébredés után, kettő ujjam, amivel fogtam a cigit, rozsdabarna lett, és hiába a körömkefe, csak akkor tűnt el napok múlva, ha közben le volt tapasztva: sebtapasszal, szigetelőszalaggal, bármivel a végén. Mindenki kérdezte, hogy el van-e vágva. Kétszer köhögtem fel vért a 10 év alatt, amit azzal magyaráztam, biztos valami baja van a torkomnak, mert megfáztam…

LESZOKÁS

Tapasszal és nikotinos cukorral az első pár évben ment amikor napi fél-egy dobozzal sem szívtam. Nagyjából három hónapig. Önmagamtól kétszer sikerült. Először három napig, másodszor 11 napig. A második alkalommal elviselhetetlen volt már a 11. napon, hiába olvastam mindenhol, hogy egyre könnyebb lesz, engem nem eresztett. Voltam ilyen vudu rezonancia terápián is. Itt két hét után szoktam vissza, amikor kitaláltam, hogy gyógynövényt tolok majd pipából, mert hiányzott a füst. Nem volt jó ötlet utólag. Hallottam, hogy valami boltban lehet kapni elektromos cigit, elmentem és kettő slukkra ecigiztem abból a parázsló végű vacakból, éreztem, hogy ez a valami nem jó semmire, így nem vettem meg. Ha szigorúan vesszük ez volt az első ecigis élményem. Megpróbáltam még egyszer tapasszal. Olyan depressziót éltem át, hogy kajak megírtam egyik éjjel a végrendeletem. Számtalanszor arra ébredtem, hogy rémálmaim vannak. A tapasztól voltak. Letéptem inkább. Pár napig sikerült csak, hogy ne gyújtsak rá…

A DÖNTÉS

Abba kellett hagyni. Szerintem meghaltam volna idővel, ha folytatom. Tény volt, hogy nem fogom tudni letenni a cigit már. Kutatni kezdtem, hogy mi a helyzet ezzel az elektromos cigaretta dologgal…

A KEZDETEK

A mai napig nem értem, hogy nincs az emberekben ennyi önmagukért való akarás, vagy legalább egy ismerős, aki segítene nekik, ha nem megy az online rendelés. De ez van. Lehet amúgy pénzt keresni ezzel is, ha mások helyett rendelsz Kínából, a trafik is el tudja adni a szarait 2x-3x annyiért mint amennyit ér. Mert tele van ez az ország olyan emberekkel, akik arra is képtelenek, hogy a Google keresőn keressenek. Így tűnnek fel jó színben azok a magyar shopok, akik a környező országokból küldenek 'bármit' 'kétszeres' áron, mert azt hiszed róluk neked segítenek és mekkora jó arcok. Nem segít neked senki, mindenki kihasználja a lustaságod, a hozzá nem értésedet…

Amikor először olvastam arról, hogy százalékra kellene kevernem, neki se akartam állni. Egy pillanat alatt átfutott a fejemen a gondolat, hogy baszakodhatok majd millió fecskendővel, számolgathatok miből mennyit kell majd kimérnem. Egyáltalán, hogy fogok bánni azzal a folyadékkal, ami olyan sűrű, mint a méz, mert VG többletű. Persze, ahogy azt már tudni lehet erre lett kitalálva a melegítős mágneses keverő, fecskendő helyett grammra, mérleggel mérés stb…

Körülbelül a 'nagy60PG40VG' elköteleződés időszakában telt le az első e-cigivel töltött évem, ekkoriban lett meg az első olyan szettem is ami nem romlott el azonnal, nem merült le hamar, elég gőzt adott, így végre valahára letettem a cigit. Eddig az útig elfogyasztottam legalább hét komplett szettet. Volt ami egy hónap után romlott el, volt ami csak egy hétig bírta, volt olyan is ami úgy tűnt nem akar elromlani, de nem bírta az egynapi használatot…

Az külön öröm volt, amikor elromlott valami és újból három hétig dohányozhattam, amíg ideért az új-másik Kínából. Szó szerint a vape-cuccokkal párhuzamosan fejlődött az összes szettem, mert muszáj voltam rendelni mindig az újat, a jobbat. Arra az egyre jó volt, hogy én aztán tényleg a saját szerencsétlenségem miatt végig éltem-tapasztaltam ennek az egésznek a fejlődését…

AZ ÜZLET KEZDETE

Nagyjából három hónapon keresztül kérdezte ez a három ember, hogy mikor lesz e-cigi nálam nekik. Én minden egyes alkalommal elmondtam, hogy itt van amit akartok ezerötszáz forintért Kínából, ha odaadjátok rá, úgyis rendelek magamnak mindenfélét elintézem nektek is. Ez a kis elektromos csoda(k.e.cs.), későbbiekben kis elektromos szar (k.e.sz.) akkoriban a boltokban kilenc ezer forint körül ment. Minden egyes véletlen találkozásnál ezalatt a közel negyed év alatt ugyanez a beszélgetés zajlott le. Meguntam. Rendeltem a saját pénzemen három ilyen szettet. Mikor megérkeztek, az első k.e.cs. kb. negyed óra alatt elment háromezer ötszáz forintért.

AZ ELSŐ ÜVEG

Ennél a találkozásnál kérdezte a srác, hogy tudok-e neki folyadékot adni. Ezt a találkozót azóta mindig így mesélem másoknak: Ott állt velem szemben és én épp azt taglaltam neki, hogy tudja majd a lengyelektől rendelni az alapot és aromát, három-négy nap alatt ideér, majd csak csöpögtetni kell és ennyi lényegében. Szokták mondani, hogy valaki megvilágosodik. Én ezt úgy képzelem, hogy a sötétségben először csak pislákol valami, aztán egyre ragyogóbb lesz a fény. Na nála ennek az ellentétét kellett elképzelni azzal a különbséggel, hogy semmi sem pislákolt, csak a sötétség lett benne egyre sötétebb. Láttam a szemén, hogy hiába magyaráztam neki, lassan testén kívül került a srác tudata. Mikor végeztem a mondandómmal, annyit kérdezett csak hogy: - Adsz akkor? Természetesen adtam neki. Én akkor úgy gondoltam ez így ennyi lett volna, majd rám ír, én átlinkelem neki amit mondtam és kész. El bizniszelem a maradék kettő szettet, megcsinálom ott is a tájékoztatót és békén hagynak. Nem így történt…

AZ EMBEREK TŐLEM KEZDTÉK KÉRNI

Hála ennek a kis akciómnak, hogy a magam nyugtatása végett intéztem három kecset, azt kezdték gondolni az emberek, hogy tőlem lehet venni e-cigit és folyadékot. Kis sarkítással nekem akkor annyi 'munkám' volt, hogy az akkori egyik barátomnak és a barátnőjének vigyáztam a macskáira, amikor ők külföldön voltak.

A FORRÁS

Az már hamar kiderült, hogy vállalhatatlan lesz az én másfél havonta rendelt 45 üvegnyi adagomból kiszolgálni azokat, akik tőlem kérik. Volt ezelőtt a 'liquid boom' előtt amúgy egy nekifutásom amikor megpróbáltam 100mg/ml erősségből hígítani, de csúnyán bebuktam. Utólag tudom már, hogy az akkori ciprusi alap volt rossz minőségű, illetve a recept, amit használtam desztillált vizet is írt...

Lekutattam az egész bolygót, és bármennyire nem akartam csak Kína tudott kiszolgálni. Ugye itt buktad a szabad kereskedelmet, minden ami jött azt nézték, ha vámköteles volt vámolták, ha pedig illegális, megbasztak volna érte. Ennél a pontnál már nem működött volna, hogy ilyen töménységű cuccból hígítok, hiszen állandóan rendelgethettem volna. Nem beszélve arról, nem árt, ha van készleted, ha már egyszer ezzel foglalkozol. Illetve, ha nem gondoltad volna, minél töményebb, amiből hígítasz, annál olcsóbb lesz az előállítási költséged...

Ez után kért be a DHL az Engedélyezési és Kockázatkezelési Főosztály Kockázatkezelési Osztálytól termékre mutató linket egy továbbított levélben. Ennél a pontnál beszéltem az ügyvédemmel aki nem az ügyvédem, hogy mi a jogi alapja annak, hogy el kell küldenem annak az oldalnak a linkjét ahonnan rendeltem, egyáltalán van-e ilyen? Ő azt mondta jelöljék meg az ide vonatkozó jogszabály helyét, amiben ez le van írva. Ez már ilyen szívózás lett volna, szóval jobb ötletem támadt. Mivel, hogy a termék nem létezett, kitaláltam, hogy kellene egy kamu oldal aminek a linkjét meg tudom nekik mutatni. Így aztán a kínaiak csináltak nekem egy oldalt a sajátjukon. Pontosan azokkal a paraméterekkel amik a papírokon voltak. Nagyon official cucc lett, képeket is válogattam hozzá nekik, meg mindent, hogy szépen nézzen ki. Megkaptam a csomagot végül…

Szóval megtanultam PayPal bizonylatot készíteni. Telefonon ráadásul PicsArttal. Próbáltam a hatóság helyébe gondolnom magam ezen alkalmakkor. Ráéreztem, mit kellett írnom nekik. Így történt, hogy elhitték, hogy amit amúgy nem tudok bemutatni, az valójában van. Ez a nem létező termékem oldala volt leginkább. Nem akkora buli ám lényegében csempészni hamis papírokkal…

Itt megjegyezném sokan tolják neked majd azt a szar szöveget, hogy ilyen meg olyan pancsolt vacak a 'házi liquid' és a híres neves brand liquidek azok 'laboratóriumi' minőségűek. Általában a trafikos bérencek szövege ez. Mert ugye fáj nekik, hogy amit te otthon megkeversz abból nekik nincs pénzük és nem is igazán értik miért nem veszed a 'laboratóriumit'. Élő példa lennék kérlek, mert tudsz otthon is 'laboratóriumi' liquidet csinálni, ha megtanulod az amúgy kb. teljesen felesleges vegyvédelmi eljárást hozzá, illetve az alapanyagaidat szakszerűen és gondosan tárolod, továbbá kezeled majd...

Illegális emberi kísérleteket is folytattam magamon. 34mg/ml VG alapú folyadékot el lehet szívni még, bár eléggé bántja a torkod. Ezen kívül nem történik semmi különösebb. 200mg/ml PG alapú folyadék elszívása esetén, abban a pillanatban hogy a torkodhoz ér a gőz majd le a tüdődbe elkezdesz köhögve hányni az életedért. Ez tart körülbelül 3-5 percig. Ezen kívül nem történik semmi különösebb. Tehát amennyiben agyhalott embertársaink nem hígítanák vissza a folyadékukat és úgy próbálnák elszívni legrosszabb esetben összehánynák magukat...

Amelyik cég küld, az általában szar minőséget küld, amelyik pedig nem szart küld, az össze vissza küld, már ha küld. Tilos lett ugye EU-n belül forgalmazni 20mg/ml felett, de mégis lehetett néha. Aztán ha nem lehetett, de lehetett, nem igazán számított így senkinek semmi. Ugyan ez elmondható az általam csak 'bolti alapok'-nak hívottakról is, illetve az abból készített liquidekre is. Bolti alap alatt azt értem, amit te rendelsz magadnak és előre be van lőve arra az erősségre, amit szívsz. Nem hígítod vissza. Ezeknek a minősége úgy mondanám, hogy 'nem stabil' kezdve a paprikaízűtől (számomra abszolút romlott), a csípősön át (romlott), fejfájóson keresztül (nagyon szar) a legtöbbször használt mellékízűig (szar) eljutva a nagyjából jó és a nagyon ritka kifejezetten jó minőségig...

HOZZÁÁLLÁS

Nem kell ehhez amúgy olyan szerepet betöltened, mint amilyen nekem volt ebben. Én álltam egyrészt azon az oldalon, aki pénzért szolgált ki másokat. Ezen felül pedig próbáltam emberileg hozzáadni azt, aki vagyok. Azt gondoltam én naiv, hogy majd szeretni fognak az emberek, és értékelik azt ahogy bánok velük, hogy elfogadják a tanácsokat, hogy lehetek kicsit a szó legjobb értelmében tanító, aki a tudását átadja nekik..

Mert én bizony drága lettem, és üvegáron ment minden, hiszen most figyelj: Liquid manufaktúraként működtem, nem pedig e-liquid alaplé gyártó + aroma viszonteladóként. Ez a fogalom Magyarországon NEM LÉTEZIK, nem is létezhet igazából, hála az itt lévő jogi környezetnek. Vannak Shortfill próbálkozások, de általában megfizethetetlen áron. Leszámítva a trafikos szarokat NINCS a piacon forgalomban lévő más kész folyadék, csak az a pár márka, ami ott van náluk…

Azt szoktam mondani, hogy liquidben az történik mintha a Coca-Cola egyenértékű lenne a Siti kólával. Remélem mindenki tudja mi a különbség a kettő közt amúgy. Úgy gondoltam, hogy majd együtt tudok működni azokkal, akik esetleg kész liquiddel szeretnének valamit bizniszelni, mert elfogadják a szerepem, ami ha tetszik, ha nem ennek a piramisnak nem az alján, hanem a tetején volt. Úgy gondoltam, hogy az emberekkel lévő kapcsolatom addig fog csak a pénzről szólni, ameddig odaadják arra amit kértek, és utána ugyanazok leszünk: arcok akik vapelnek…

SZUPERSZERDA

Amikor nagyon ment kilenckor keltem. Szinte folyamatosan jött valami csomag: vagy az alaphoz, vagy új aroma, vagy üveg, vagy valakinek a rendelt szettje épp. Nyugisabb napokon ráértem délben kelni. Az első egy órában a már meglévő üzenetekre válaszoltam és kezdtem leszervezni aznapra a találkozókat három utánra, ha valaki előtte már jelzett, azok már szerepeltek a naptárban, így a többit is köré szerveztem. Általában egy-két óra alatt összeraktam amit kértek. ~50 üvegre tudtam még koncentrálni, ha egyszerre akartam megcsinálni, aztán a következő ~50 üvegnyire és így tovább. Mikor fullon tele volt az itallap akkor 100 feletti ízből lehetett választani öt-hat fajta erősségben. Ha tehettem nem szívesen találkoztam egy helyen több emberrel, mindig pár perc sétányira jött a következő talipont és a következő ember. Voltak öt perces eltéréssel szervezett talik. Így tudtam akár egy óra alatt megcsinálni belőle tizenkettőt. Ilyenkor elindultam és csak mentem, odaadtam, pénz érte, pénz vissza ha kellett, visszaadott üveg elrak, bevétel a könyvelő appba és tovább, út közben válaszoltam azoknak akik épp akkor írtak, mentettem a kérést, néztem mikor érek vissza, hogy tudom még megcsinálni és hogy adom oda aznap. Addig mentem ameddig el nem fogytak az emberek... 

SZÜRKE

Lett ugye itt a mindenféle szabályozás amit az Unió kitalált. TPD a szép rövidítése. Ezzel kapcsolatban szakmailag annyit mondanék, hogy eléggé eltúlzott, nem vállalhatatlan, de felesleges és amatőr az egész. A gond a trafikrendszerrel van. Sikerült elérni, hogy a vapehez kapcsolódó összes létező pénzforgalom átkerült a szürke piacra. Valójában magyar cégek környező országokban lévő székhellyel küldenek ide mindent, amit helyben működve és adózva is képesek lennének...

Csak most a trafikban lehet jól megsápolni az embereket, ha valami kell nekik. Vannak még a zugboltok, akik pult alatt tolják a népnek a cuccot. Aztán ugye mindenki kibaszott kereskedő facebookon. Szóval helytelen az a nézet miszerint a feketepiac látja el a fogyasztókat, számomra sértő ezt a trógerséget annak hívni mert A FEKETE PIAC ÉN VOLTAM. Saját beszerzési hálózattal, úgy hogy nem feküdtem le senkinek és semminek. Én egymagam létrehoztam egy saját nikotinos alapomat a daNIC®-ot illetve a kizárólag ezt felhasználó liquid márkámat a Paradicsom Shortfill & E-liquid®-et. Tettem a végére ilyen szimbólumot(®), hogy hivatalosnak tűnjön. Szóval nevezzük inkább szürke kereskedelemnek ezt az egész szart ami van…

Nem az én gondolatom, de maga a VAPE az egyik valahova volt legnagyobb civil egészségvédő mozgalom a világon. Ezzel állnak szemben. Az emberek egy részénél sikerült elérni, hogy megtanultak legalább építhető tankokat használni és felújítani. Általában addig basztattam mindenkit, amíg össze nem jött. Egyeseknek már ez is gondot okozott, tehát ők maradtak azok akik eldobható porlasztós tankokat használtak. Volt olyan, aki azért nem kért folyadékot mert nem voltam hajlandó megépíteni a tekerést helyette. Olyan is volt, akinek mert nem intéztem el hobbiból a saját tankjához a porlasztót, nem kért semmit...

El kezdtem visszakérni a folyadéküvegeket is. Eleve nem jó semmi másra, továbbá nagyon hasznos dolog volt így csinálni mert újra lehetett őket használni. Nem termeltem így feleslegesen pl. műanyag szemetet sem. Képtelenség volt visszahozni egyeseknek. Volt aki emiatt nem kért folyadékot, mert visszakértem az üveget. Kifizetni persze senki nem fizette, mert itt valamiért mindenki azt gondolta, hogy benne van az árban. Az üveg sosem volt az árban amúgy, csak az én jóindulatomnak hála nem fizettettem ki azokkal akik elbaszkodták…

Minek után elég nehéz lett volna mindenkivel valahol találkozom, az értelmesebbeket meghívtam inkább magamhoz. Ezzel annyit értem el, hogy volt olyan közülük aki konkrétan át akarta kutatni a hűtőm, volt olyan aki majd kiesett a székből mikor azt vizslatta hogy a nikotinos flakonra vajon mi van írva. Mert bizony egy részük így akarta összeguberálni magának az infót, hogy mi honnan van. Undorítóak voltak ezek az emberek. Ugyanaz a forgatókönyv zajlott szinte mindenkivel. Ment a jópofizás mikor nálam voltak. Ki ki össze ollózta magának azt az infót amit tudott. Egy részét természetesen sosem titkoltam. Aztán amikor épp ért valakit valami személyes sérelem mindenki csinálta onnantól magának...

Volt olyan érdeklődő akinek ment a szokásos infó a keverésről ha esetleg olcsóbban szeretné magának, ha pedig készen drágábban akkor választhat a közel 100 ízből ami nálam van. Annyit értem el vele, hogy beszélgetés közben egyszer csak nagy lett a csend. Ilyenkor ezek az emberek, mert elmondom, hogy a liquiden mindig keres valaki (itt én) ráeszmélnek hogy : a faszom adjon ennek pénzt ezért. Másnap már láttam is, hogy az egyik csoportba beírta: ő bizony összekeverte a 'valamilyen' folyadékát szegfűszeggel, illetve készül arra, hogy whiskeyt is tegyen hozzá...

Fizettek nekem zokniban folyadékért, amikor több mint negyed évet vártam pár ezer forintra. Kitaláltuk, hogy ami Hervis utalványa van, jöhet belőle nekem zokni,mert az igazat megvallva amúgy is kellett volna. Sikerült kapnom x pár nyári zoknit ami olyan vékony anyagú volt, hogy átláttál rajta. Mindezt Októberben. Volt egy csávó, akinek nem felelt meg hogy van vagy 100 íz, és kinézte magának neten a 'durian' ízű folyadékot. Tudod ez az a gyümölcs ami annyira büdös hogy be van tiltva hogy közösségi tereken / eszközökön edd, de neki ez kellett volna folyadékban. Rohadt hús ízű liquid…

Számomra egyértelműen kiderült, hogy a nem létező közösségünk jelentős része agyhalott idióta, akinek annyi köze van ehhez, mint amikor anno a doboz cigit vette a trafikban. Tehát sima mezei fogyasztó és nem több. Őket nem érdekli semmi igazából, csak hogy ki legyenek szolgálva valaki által. Ebből kifolyólag nincs miért képviselni őket. Tanulni nem hajlandóak sem a folyadékról, sem az eszközökről. Én divat illetve félvapereknek hívom csak őket. Olyan mélységekben járnak embertársaink amikor amolyan átlag műveltséget vagy alapvető logikai képességeket nézünk ami számomra hihetetlen. Én nem kívánok továbbá ezekkel a semmitérő emberekkel foglalkozni, őket majd kiszolgálják a netes hiénák, a zugboltok, illetve valóban pancsolt liquiddel üzérkedők...

 

A fenti iromány rávilágít ennek az egész áldatlan állapotnak a rákfenéjére. Az e-cigaretta és liquid kereskedelem sötét oldaláról nincsenek adataink, viszont egyes becslések szerint ez nagyjából a teljes forgalom 90%-a itt bonyolódik. Ez a helyzet csak egy élhetőbb szabályozással fog változni. Nagy szükség lenne a szaküzletekre, a szakértelemre, az edukációra. Azzal hogy emberek otthon pancsolnak másoknak liquidet, egy ijesztő bomba ketyeg, ami ha felrobban senkinek sem lesz kellemes dolog. Ha ez mégis bekövetkezne, szívem szerint nem a vapereket okolnám érte….

 

Ficsor Zoltán

Villanypára Egyesület

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fustmentes.blog.hu/api/trackback/id/tr8616671854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mind1 mint a szésőháznak 2021.08.30. 13:32:36

Az átállási szakasz komplikált és bonyodalmas, na meg drága tud lenni. Én is vettem 4 szettet, mindegyik hibátlan ma is, kettőt használok belőle, de a "kísérleti" szakaszban vettem mindenféle arányú és töménységű 100 millis alapokat, ilyen-olyan aromákat, ízfokozókat meg már nem is emlékszem. Én Eleaf TL-es szettel kezdtem egyből, először nikotin nélkül (mellette persze napi 5-10 cigi is elment még akkor) emelgettem a nikotint, próbálgattam a porlasztókat. Annyi, vélhetően nem szubjektív, konklúziót tudok megosztani, hogy 0,5-ös porlasztóval TL móddal, 40-50 watton 15-16 mg nikotinig lehet elmenni de már azt sem árt módjával szívni (1,5-1,8-as coliokkal lehet menni jóval feljebb csak azok meg nekem gyengék). Manapság 4-5-re állítom be a nikotint (az egyébként könnyen beszerezhető 36-os alapból keverve) és 0,3-as EC coilokat használok. Egyrészt ezek jöttek be nekem másrészt ezeket fillérekért lehet venni, a vámváltozás előtt ~5500 Ft-ért hozattam Kínából 30 darab eredeti Eleaf gyártmányt, havi 1 ha elfogy.
Az aromákkal való kísérletezés az olyan aminek sose lesz vége. Kiszűrtem már párat ami jobb nekem, de minden rendelésnél (ez úgy évente 2X szokott megtörténni, általában nagyobb akciókkor, a szállítási díj miatt 20+E Ft környékén hozatok beváltakat meg újakat is, aztán ha az újak közül valamelyik beválik akkor azt felírom.
Ami még fontos: a bekevert liquidet "érlelni" kell, általában minél tovább annál jobb. Én az egyszerűség kedvéért 100 millit szoktam keverni (nincs már kedvem meg türelmem új aromáknál 5-10 millikkel baszakodni) és 300 milli mindig készen van, a napi 5-6 milli fogyás mellett van ideje beérni dögivel.
süti beállítások módosítása